Monday

My Wedding Venue

Mmg banyak dewan orang ramai dan dewan serbaguna kat KL nih..harga sewa pun macam2 ada.Ade yg worth it, ade yang org akan respon 'mahalnye!' dan ade jugak yang akan respon " oklah..dewan pun ok..'. tak lupa gak ngan respon 'murahnye!dewan pun lawo...".

Akhirnye aku pilih yang respon yg terakhir tu..mengikut kemampuan..yelah,sebab kawen kat dewan ni bukan dewan je yg kita bayar..perlu di ingat bende2 lain..isk..kawen kat KL mmg kejam..tapi yang penting,kite kene ikut kemampuan.Jgn overspend ye..

Bawah ni antara checklist utk sape2 yg nak kawen kat KL.

1.Dewan(kalau nak kat dewan la..)
-Dewan biasa kat KL ni ikut jam kite sewa..Boleh pilih nak ader aircond atau pun kipas je.
-Sewa antara RM1200-RM3000
*kalau tak pakai dewan,still kena sewa kanopi,harga 1 kanopi dlm rm3-4 ratus,minimun sesedap rasa ialah 4 kanopi..kira lah..lebih kurang je kalo amik dewan...setuju?

2. Food Catering..
-Setiap kenduri mestilah ade makanannya..yang sinonim ngan org kawen ni tentulah nasik minyak..juga terdapat dlm pelbagai pakej jenis makanan.Yang aku amik nih ader sekali disediakan lauk2 utk pengantin utk makan beradap.RM9 per pax.ok lah kot.tapi jemputan ader 1000 pax..isk..pakej yg aku amik ni ader pelayan n siap ngan kosi meja serta 2 meja VIP(dome style)..nak tau lebih lanjut call aku.
- harga food catering ni..antara RM5-RM15 utk 1 kepala..yg RM 5 tu biasenya takde kosi meja..food only.

3.Mak andam/pelamin
-Banyak pilihan..cariklah kat mane2,mesti ada,terpulang kepada yang mane anda suka..mcm aku,aku taklah cerewet sgt kot..mane2 yg cantik pada mata aku,yg agak up-to-date dan juga sesuai ngan bajet aku lah.
- harga service mak andam kalo wat kat dewan n kat kl dlm RM1200-RM3000 gak.Depends ngan pakej yg kite amik,nak bape juta helai baju nak salin,nak pelamin jenis cemane..

4. Fotografi/Videografi
- tak senonoh kalo kawen tak amik gambor. at least pun pakai camera handfon..hehehe..mcm biase, service fotografi pun ader pakej gak..terpulang korang nak album camner,bape juta keping gambor yg korang nak,indoor,outdoor,studio dan sebagainye..
- harga fotografi dlm RM800-RM2500..ni yg sesuai ngan org kebanyakan lah..kalo nak pakej RM7000 onwards pun ader..kalo aku kaya aku nak je amik SaifulNang(photographer Ning Baizura)..Tapi RM7k dah bleh kasik 700 org makan beb...huhu..Video aku lom carik..tgk bajet.


Berbalik kepada tajuk asal,dewan. Dewan yang aku sewa tu nnti adalah Pusat Komuniti Lembah Pantai. Dekat dlm kawasan Pantai Hillpark.Kepada yg tak tau,Pantai Hillpark tak jauh dari Midvalley,Universiti Malaya,Menara Telekom...Ni ha ader sikit gambor dewan tempat aku bersanding nnti..


2 comments:

Anonymous said...

need makeup artist??

kfseriandaman.fotopages.com
kfseriandaman.blogspot.com

Rina Lia (◕‿◕)✿ said...

berapa ye dewan komuniti lembah pantai?