Wednesday

Sambal Petai


Tgk tajuk je dah terliur kan..kepada sesape yang favourite ngan petai mesti suka sambal petai..aku tak suka petai ulam,tapi kalo petai sambal aku suka..why ah..aku cite pasal sambal petai ni sebab aku terkenang kan sambal petai yang Kak Jasmin masak Ahad arituh.

Ahad aritu aku ikut Mi antor adik die yg ke 8 iaitu Aliya balik Uitm Shah Alam..Sampai sane dah nak masuk magrib,so singgah je la umah kak Jasmin..5 min je dari Uitm..
Kak Jasmin adalah isteri kepada Lan iaitu kawan kepada Mi.Kak Jasmin adalah mualaf cina. Aku tersangat lah tak sangka Kak Jasmin bukan sahaja pandai makan petai,bahkan pandai masak sambal petai! Serius sedap wei..aku siap tapau bawak balik..ahaks..aku dah tau dah camner nak masak sambal petai ala Kak Jasmin..hehehe..sebab aku ngadap die buat aritu..cili kering tu die tumbuk tau.dan takde belacan..nnti nak try la..nyum...masih terliur..

No comments: